تخصیص پارکینگ های شارژ خودروهای برقی در شبکه توزیع با در نظر گرفتن پایداری ولتاژ

نوع مقاله : علمی-پژوهشی

نویسندگان

1 Shariati

2 هیات علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

3 دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

چکیده

حضور تعداد زیاد خودروهای برقی در پارکینگ‌های شارژ، شبکه توزیع را با میزان زیادی از تقاضای شارژ مواجه می‌کند که می‌تواند مشکل ناپایداری و فروپاشی ولتاژ و افزایش تلفات در شبکه توزیع برق را در پی داشته باشد. با این حال با احداث پارکینگ‌های شارژ در مکان‌های مناسب و مدیریت بهینه آن‌ها می‌توان از مزیت‌ استفاده از ظرفیت باتری این خودروها، بهره‌مند شد. در این مقاله، مدلی بر اساس برنامه‌ریزی خطی آمیخته با عدد صحیح برای مکان‌یابی و تعیین ظرفیت بهینه پارکینگ‌های شارژ خودروهای برقی با هدف حداکثرسازی سود مالک پارکینگ‌ها و با در نظر گرفتن قید و شاخص خطی شده پایداری ولتاژ پیشنهاد شده است. در مدل معرفی شده، الگوی متفاوت برای مسافرت خودروها در روزهای کاری و روزهای تعطیل نیز، بررسی شده است. مدل مورد نظر در یک سیستم توزیع با 37 شین که شامل چهار ناحیه مختلف از نظر نوع سفر خودروها می‌باشد، پیاده‌سازی شده است. نتایج نشان می‌دهد که با حضور پارکینگ‌های شارژ، شاخص پایداری ولتاژ افت می‌کند اما می‌توان با اعمال قید مناسب برای این شاخص، از پارکینگ‌ها در جهت بهبود آن بهره برد.

کلیدواژه‌ها

موضوعات


عنوان مقاله [English]

Voltage Stability-Constrained Allocation of EV Parking Lots in the Distribution System

نویسندگان [English]

  • Mohammad Javad Jahani 1
  • Meysam Jafari-Nokandi 2
  • Hamid Asgharirad 3
1 Shariati
2 Babol Noshirvani University of Technology
3 Babol Noshirvani University of Technology
چکیده [English]

With the large number of electric vehicles (EV) in charging stations, the power system will face a large amount of charging demand. It can lead to voltage instability and higher power loss in the electricity distribution network. However, by constructing EV charging parking lots in suitable places and managing them optimally, we can benefit from the advantage of using the battery capacity of EVs. This article proposes a mixed-integer linear programming model for locating and sizing electric vehicle parking lots (EVPL) to maximize the profit of the EVPL owner, taking into account the network constraints and the voltage stability index (VSI). Moreover, the impact of different travel patterns for EVs on working days and weekends has also been investigated. The desired model has been implemented in a distribution system with 37 buses, which includes four different areas regarding the type of travel. The results show that the VSI drops in the presence of EVPLs. However, it can be constrained through optimal location and management of EVPLs.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Distribution system
  • electric vehicle
  • Allocation
  • parking lot
  • voltage stability