مدل‌سازی احتمالاتی تقاضای شارژ خودروهای برقی تجمیع‌شده در شبکه توزیع خانگی

نویسندگان

1 دانشگاه آزاد اسلامی - واحد علوم و تحقیقات تهران

2 دانشگاه تبریز - دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر

چکیده

تخمین تقاضای شارژ خودروهای برقی تجمیع‌شده برای طراحی بهتر شبکه‌های توزیع آینده ضروری است. با توجه به این‌که هم‌اکنون ضریب نفوذ خودروهای برقی بسیار پایین است بنابراین اطلاعات آماری دقیقی برای تعیین وضعیت شارژ اولیه خودروهای برقی وجود ندارد. در این مقاله مدل جدیدی برای محاسبه وضعیت شارژ اولیه خودروهای برقی پیشنهاد می‌گردد که تابعی از میزان مصرف سوخت بنزین خودروهای معمولی است. آمار واقعی مصرف خودروهای معمولی مشخص است لذا در مدل پیشنهادی تمامی رفتارهای روزانه رانندگی مثل استفاده از سیستم تهویه مطبوع، سرعت خودرو، شیب جاده و غیره در قالب مصرف روزانه بنزین مربوطه تخمین زده می‌شود. همچنین برای ارزیابی روش پیشنهادی و نیز بررسی تأثیر شارژ خودروها بر شبکه توزیع، برخلاف اکثر مقالات موجود که خروجی‌های ثابت و مشخصی برای پارامترهای مهم شبکه ارائه نموده‌اند، در این مقاله پارامترهای مذکور به‌صورت توابع احتمال ارائه می‌گردد. نهایتاً روش پیشنهادی بر روی سیستم توزیع 37 باسه IEEE تست و ارزیابی شده و با روش‌های موجود مقایسه می‌شود.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Probabilistic Modeling of Aggregated Electric Vehicle Charging Demand in Residential Distribution Network

نویسندگان [English]

  • J. Pouladi 1
  • M. B. Bannae Sharifian 2
  • S. Soleymani 1
1 Department of Electrical Engineering, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
2 Faculty of Electrical and Computer Engineering, University of Tabriz, Tabriz, Iran
چکیده [English]

Estimation of aggregated electric vehicle charging demand is essential for better design of future distribution networks. Given that the penetration level of electric vehicles is currently very low, Hence, the precise statistical data are not available to determine the initial state of charge related to electric vehicles. this paper proposes a new model for calculating the initial state of charge in electric vehicles. The proposed model is a function of fuel consumption of the conventional gasoline vehicles and all driving behaviors such as the use of air conditioning, vehicle speed, road slope etc. have been considered. Also, unlike most of the papers that have specific outputs for the distribution network parameters, in this paper, the mentioned parameters are presented as probability functions. Finally, the proposed method is applied to the IEEE-37 node test feeder and simulation results are presented to illustrate its performance.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Plug-in electric vehicles
  • uncertainty modeling
  • probabilistic load flow
  • distribution network