بررسی پاسخ‌گویی شبکه توزیع هوشمند به عملکرد خودروهای الکتریکی هیبریدی قابل اتصال به شبکه

نویسندگان

1 دانشگاه صنعتی شیراز - دانشکده مهندسی برق و الکترونیک

2 دانشگاه فنی و حرفه‌ای امام رضا (ع) - دانشکده مهندسی برق

3 دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج - دانشکده مهندسی برق

چکیده

در این مقاله یک مدل جامع و دقیق برای بررسی تأثیر خودروهای الکتریکی هیبریدی قابل اتصال به شبکه بر روی شبکه توزیع مسکونی ارائه شده است. به‌منظور ارزیابی تأثیر این خودروها بر روی شبکه توزیع، مشخصات آن‌ها به‌صورت دقیق مدل شده است. این مشخصات شامل ظرفیت باتری، مشخصه حالت شارژ و مقدار انرژی موردنیاز برای شارژ باتری است. به‌منظور ارزیابی و بررسی تأثیر نرخ رشد سطح نفوذ خودروهای الکتریکی هیبریدی قابل اتصال به شبکه بر روی شبکه توزیع، مدل ارائه‌شده بر روی یک سیستم 33 باسه اعمال شده است. نتایج نشان می‌دهد، که به‌علت افزایش سطح نفوذ این خودروها مقدار بیشینه بار، تلفات و نسبت بیشینه به متوسط بار افزایش می‌یابد. بنابراین به‌منظور کاهش مقدار بیشینه بار، تلفات و نسبت بیشینه به متوسط بار برنامه‌های پاسخ‌گویی بار ارائه شده است. برای اجرای برنامه‌های پاسخ‌گویی بار، برنامه زمان استفاده در نظر گرفته شده است. نتایج نشان می‌دهد که برنامه‌های پاسخ‌گوی بار باعث کاهش مقدار پیک‌بار، تلفات و نسبت پیک‌بار به متوسط بار می‌شود.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Assessment of Smart Distribution System Response to Operating Characteristics of Plug-in Hybrid Electric Vehicles

نویسندگان [English]

  • J. Aghaei 1
  • S. E. Bagheri 2
  • S. Shafiee 2
  • T. Niknam 1
  • S. M. Bagheri 3
1 Faculty of Electrical and Electronics Engineering, Shiraz University of Technology, Shiraz, Iran
2 Electrical Engineering Department, Technical University of Imam Reza, Mamasani, Iran
3 Electrical Engineering Department, Islamic Azad University of Yasuj Branch, Yasuj, Iran
چکیده [English]

In this paper a comprehensive and accurate study is proposed to investigate the PHEVs impact on residential distribution network. In order to evaluate the impact of PHEVs on distribution network, characteristics of PHEVs are accurately modeled. PHEVs characteristics including battery capacity, state of charge (SOC), and the amount of energy required for charging PHEVs. The proposed model is applied to a 33-bus system in order to evaluate and investigate the growth rate of PHEVs penetration levels on distribution network. Results demonstrate that the amount of peak load, loss, and peak to average ratio (PAR) increment due to PHEVs penetration growth. So, in order to reduce the peak load, loss, and PAR, demand response (DR) programs are proposed. Time of use (TOU) program is considered for performing demand response programs. Results depict that DR programs decrease the amount of peak load, loss, and PAR.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Plug-in hybrid electric vehicle (PHEV)
  • demand response (DR)
  • time-of-use (TOU)
  • network losses
  • and peak to average ratio (PAR)