برنامه‌ریزی شارژ و دشارژ خودروهای الکتریکی در ریزشبکه بر پایه مسافرت روزانه خودروها

نویسندگان

1 دانشجوی دکترا

2 عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند

چکیده

چکیده: ریزشبکه‌ها مفهومی جدید در شبکه قدرت هستند که سبب بهبود بازدهی سیستم می‌شوند. استفاده از خودروهای الکتریکی به‌عنوان واحدی در ریزشبکه‌ها می‌تواند ضمن بهبود قابلیت ‌اطمینان ریزشبکه، باعث کاهش تلفات و نیز افزایش بهره‌وری ریزشبکه شود. در این مقاله سعی بر آن است تا با استفاده از برنامه‌ریزی شارژ و دشارژ خودرو و با درنظرگرفتن جابه­جایی آن‌ها بین پارکینگ‌ها، به بهینه‌سازی اهداف مسئله پرداخته شود. برنامه‌ریزی شارژ و دشارژ خودروهای‌ الکتریکی در حضور مدل خط تغذیه ریزشبکه، بهبود قابلیت ‌اطمینان و کاهش کلیدزنی؛ در کنار ارائه و استفاده ازدیدگاهی جدید در انتقال توان بین پارکینگ‌ها با استفاده از خودروهای الکتریکی از نوآوری‌های این مقاله هستند.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Scheduling the Charging and Discharging of Electric Vehicles in Microgrid based on Vehicles' Daily Travel

چکیده [English]

Abstract: Microgridis a new concept, which improves the efficiency of the power system. Electric vehicles in microgrid can improve reliability, power loses and the efficiency of the microgrid. This paper intends to optimize the microgrid, using scheduling for charging and discharging of electric vehicles with regard to the movement of vehicles between parking lots. The optimization of reliability, power losses and switching of microgrid with a new approach using electric vehicles for power transmission and considering the microgrid's feeder line model, is the innovations of this paper

کلیدواژه‌ها [English]

  • Keywords: Autonomy of microgrid
  • electric vehicles
  • microgrid switching
  • microgid reliability
  • the microgrid and maingrid feeder line model
  • the movement of vehicles in parking lots
[1] I. Bae, and J. Kim, “Reliability evaluation of customers in a microgrid,” IEEE Transactions on Power System, vol. 23, pp. 1416-1422, 2008.
[2] M. E. Khodayar, M. Barati, and M. Shahidehpour, “Integration of high reliability distribution system in microgrid operation,” IEEE Transactions on Smart Grid, vol. 3, pp. 1997-2006, 2012.
[3] S. Wang, Z. Li, L. Wu, M. Shahidehpour, and Z. Li, “New metrics for assessing the reliability and economics of microgrids in distribution system,” IEEE Transactions on Power Systems, vol. 28, pp. 2852-2861, 2013.
[4] S. A. Arefifar, Y. A. R. I. Mohamed, and T. H. M. El-Fouly, “Supply-adequacy-based optimal construction of microgrids in smart distribution systems,” IEEE Transactions on Smart Grid, vol. 3, pp. 1491-1502, 2012.
[5] S. A. Arefifar, Y. A. R. I. Mohamed, and T. H. M. El-Fouly, “Optimum microgrid design for enhancing reliability and supply-security,” IEEE Transactions on Smart Grid, vol. 4, pp. 1567-1575, 2013.
[6] S. A. Arefifar, Y. A. R. I. Mohamed, and T. H. M. El-Fouly, “DG mix, reactive sources and energy storage units for optimizing microgrid reliability and supply security,” IEEE Transactions on Smart Grid, vol. 5, pp. 1835-1844, 2014.
[7] K. Morrow, D. Karner, and J. Francfort, Plug-in Hybrid Electric Vehicle Charging Infrastructure Review, The Idaho National Laboratory, Tech. Rep., 2008.
[8] Z. Fan, “A distributed demand response algorithm and its application to PHEV charging in smart grids,” IEEE Transactions on Smart Grid, vol. 3, no. 3, pp. 1280-1290, 2012.
[9] W. Kempton, and J. Tomic, “Vehicle-to-grid power implementation: from stabilizing the grid to supporting large-scale renewable energy,” J. Power Sources, vol. 144, no. 1, pp. 280-294, 2005.
[10] J. R. Pillai, and B. Bak-Jensen, “Impacts of electric vehicle loads on power distribution systems,” Proceedings of the IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference (VPPC), 2010.
[11] Z. Darbai, and M. Ferdowsi, “Aggregated impact of plug-in hybrid electric vehicles on electricity demand profile,” IEEE Transactions on Sustainable Energy, vol. 2, no. 4, pp. 501-508, 2011.
[12] S. Shao, M. Pipattanasomporn, and S. Rahman, “Grid integration of electric vehicles and demand response with customer choice,” IEEE Transactions on Smart Grid, vol. 3, no. 1, pp. 543-550, 2012.
[13] X. Yu, “Impacts assessment of PHEV charge profiles on generation expansion using national energy modeling system,” Proc. IEEE Power & Energy Society General Meeting - Conversion and Delivery of Electrical Energy in the 21st Century, pp. 1-5, 2008.
[14] W. Kempton, A Test of Vehicle-to-grid (V2G) for Energy Storage and Frequency Regulation in the PJM System, Results from an Industry / University Research Partnership, 2008.
[15] M. M. Hosseini Bioki, M. Zareian Jahromi, and M. Rashidinejad, “A combinatorial artificial intelligence real-time solution to the unit commitment problem incorporating V2G,” Electr. Eng., pp. 1-15, 2012.
[16] M. H. Amini, and A. Islam, “Allocation of electric vehicles' parking lots in distribution network,” Innovative Smart Grid Technologies Conference (ISGT), Washington DC, 2014.
[17] P. Giorsetto, and K. F. Utsurogi, “Development of a new procedure for reliability modeling of wind turbine generators,” IEEE Transactions on Power Apparatus and Systems, vo1. PAS-102, pp. 134-143, 1983.
[18] R. M. Moharil, and P. S. Kulkarni, “A case study of solar photovoltaic power system at Sagardeep Island, India,” Renew. Sustain. Energy Rev., vol. 13, no. 3, pp. 673-681, 2009.
[19] رحمت­الله هوشمند، حسین محکمی و امین خدابخشیان، «روشی جدید در جایابی بهینه خازن‌ها و ژنراتورهای توزیع‌شده در شبکه توزیع با استفاده از الگوریتم جستجوی باکتریایی جهت‌داده‌شده با PSO،» مجله مهندسی برق دانشگاه تبریز، دوره 39، شماره 2، صفحه 61-72، 1388.
[20] عباس کارگر، فهیمه صیادی شهرکی و جعفر سلطانی، «خازن‌گذاری بهینه در شبکه توزیع دارای اغتشاش هارمونیکی برای تنظیم ولتاژ و کاهش تلفات با استفاده از PSO،» مجله مهندسی برق دانشگاه تبریز، دوره 41، شماره 1، صفحه 33-43، 1390.
[21] North Dakota Agricultural Weather Network, [Online], Available online at: http://www.ndawn.ndsu.nodak.edu/, Accessed: July 4, 2015.
[22] Vestas Company Site, [Online], Available online at: http://www.vestas.com/en/products_and_services/turbins, Accessed: July 4, 2015.
[23] R. Parasher, Load Flow Analysis of Radial Distribution Network using Linear Data Structure, Master of Technology, Rajasthan Technical University, Kota, 2013.
[24] Chevy Volt Website [Online], Available online at: http://www.chevyvolt.net/chevrolet-volt-specs.htm/.
[25] Y. He, B. Venkatesh, and L. Guan, “Optimal scheduling for charging and discharging of electric vehicles,” IEEE Transaction on Smart Grid, vol. 3, pp. 1095-1104, 2012.
[26] S. Nojavan, M. Jalali, and K. Zare, “Optimal allocation of capacitors in radial/mesh distribution system using mixed integer nonlinear programming approach,” Electric Power Systems Research, vol. 107, pp. 119-124, 2014.