[1] مهدی بیگدلو، بررسی رابطه فعالیت در تلگرام با فرهنگ سیاسی استادان دانشگاههای کلانشهرهای ایران، جستارهای سیاسی معاصر، دوره 9، شماره 2، صفحات 1-31، 1397.
[2] زهرا پیرجلیلی، سید محمد صادق مهدوی و مصطفی ازکیا، آسیبشناسی تأثیر شبکه اجتماعی تلگرام بر روابط خانوادگی زوجین (شهر تهران سال 1395)، فصلنامه بررسی مسائل اجتماعی ایران، دوره 9، شماره 1، صفحات 69-90، 1397.
[3] محمد عرب طاهری، علی وفاجو و عباس علیاری، تأثیر پیامدهای روانی شبکه اجتماعی تلگرام بر ارتکاب جرائم جوانان با رویکرد پیشگیری از جرم، فصلنامه پژوهشهای انتظام اجتماعی، دوره 9، شماره 4، صفحات 201-220، 1396.
[4] سعید فرامرزیانی، شهناز هاشمی و علی اکبر فرهنگی، نقش رسانههای مجازی در تغییر ارزشهای اجتماعی با تأکید بر شبکههای اجتماعی تلگرام و فیسبوک، توسعه اجتماعی، دوره 10، شماره 4، صفحات 123-148، 1395.
[5] مهدیه رضائی و سید محمد شبیری، تأثیر کاربرد شبکههای اجتماعی بر ارتقای رفتار گردشگری حامی محیط زیست (مطالعه موردی: شبکه اجتماعی تلگرام)، برنامهریزی و توسعه گردشگری، دوره 6، شماره 21، صفحات 28-53، 1396.
[6] حسین کرمانی، تلگرام و دیگر هیچ: تحلیل و تبیین عوامل مؤثر بر استفاده از تلگرام به عنوان پیامرسان مرجح در ایران، مطالعات رسانهای، دوره 13، شماره 1، صفحات 7-20، 1397.
[7] فرهاد زیویار، مهدی شاهین، جعفر حسنخانی و رضا رحمتی، نقش شبکههای اجتماعی در هویت تمدنی کاربران ایرانی (مطالعه موردی فیسبوک و تلگرام)، مطالعات بینرشتهای رسانه و فرهنگ، دوره 7، شماره 14، صفحات 150-128، 1396.
[8] سید نصرتالله نعمتیفر و سید علیمحمد رضوی، مهارتهای شناختی تفکر انتقادی در کاربران شبکههای اجتماعی (مورد مطالعه شبکه اجتماعی تلگرام)، مطالعات رسانهای، دوره 13، شماره 1، صفحات 67-85، 1397.
[9] سید محمد شبیری، نقش شبکههای اجتماعی بر فرهنگسازی ارزشها و باورهای محیطزیستی معلمان: مطالعه موردی تلگرام، فصلنامه علمی-پژوهشی آموزش محیطزیست و توسعه پایدار، دوره 6، شماره 2، صفحات 37-43، 1396.
[10] مسیحهالسادات هدایتمفیدی، عطیه کامیابیگل و علی علیزاده، فضای مجازی و زبان فارسی: غیر معیارهای نوشتاری در شبکه اجتماعی تلگرام، مطالعات رسانهای، دوره 12، شماره 3، صفحات 65-83، 1397.
[11] مسیحهالسادات هدایتمفیدی، عطیه کامیابیگل و علی علیزاده، آسیبشناسی زبانی و بلاغی زبان فارسی در شبکه ارتباطی تلگرام، توسعه اجتماعی، دوره 10، شماره 4، صفحات 151-168، 1396.
[12] ابوالفضل دانایی و الهام مؤمن، بررسی تأثیر بازاریابی ویروسی در شبکههای اجتماعی بر قصد خرید مصرفکنندگان (مورد مطالعه: کاربران شبکه اجتماعی تلگرام)، دو فصلنامه علمی-پژوهشی کاوشهای مدیریت بازرگانی، دوره 9، شماره 18، صفحات 243-267، 1396.
[13] حمیدرضا سعیدنیا و داوود قربانزاده، بررسی عوامل مؤثر بر نگرش و تبلیغات شفاهی مثبت در بین کاربران تلگرام، فصلنامه علمی-پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، دوره 7، شماره 1، صفحات 173-202، 1396.
[14] A. D. Nobari، N. Reshadatm and M. Neshati, Analysis of Telegram، An Instant Messaging Service, in Proceedings of the 2017 ACM on Conference on Information and Knowledge Management, Singapore, 2017.